zondag 16 augustus 2009

Nachtmerrie van een Quilter


Het is mij overkomen.Mijn mandjesquilt waar ik een jaar aan heb gewerkt is af.Vorig jaar ben ik eraan begonnen,ook een vakantiewerkje.Maar zo leuk om te doen dat ik er mee doorging,zo kwam ik tot het aantal van 322 mandjes.
Op 27 april ben ik begonnen met het quilten,wat een werk ieder blokje werd gequilt . ik probeerde om iedere dag 5 draadjes te quilten,soms lukte dat niet en andere dagen werden er meer draadjes gequilt.
Afgelopen woensdag ging de binding en tunnel er omheen,toen het tegenzomen.en gisteren was hij klaar.Nog even wassen en dan kan hij aan de muur van onze mooie net opgeknapte witte slaapkamer.
Dat wassen van een quilt doe ik altijd een wolprogramma op 30 graden,en het gaat al 15jaar goed.Behalve nuuuuu !!!!!!!!!!.Er zitten 3rode zijde mandjes in en die zijn doorgelopen.

Wat moet ik doen? Heeft iemand ideeen? Ik heb 3kleurendoekjes meegewassen,die waren rood dus die hebben wel een deel opgevangen ,maar niet genoeg. Mijn jongste zoon zei,dat geeft toch een extra dimensie aan de quilt,maar dat vind ik natuurlijk helmaal niet.



Toch een prettige zondag Groetjes Lia














5 opmerkingen:

  1. Ik heb het al op het prikbord vermeld. Met steradenttabletten wassen.
    Anita
    http://avnder.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zul je de P in hebben.
    Ik hoop dat de tip van Anita helpt.
    Ik heb nu wel je web log ontdekt.
    Wat maak je mooie dingen.
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Lia toch, wat verschrikkelijk. Ik leef helemaal met je mee, hoe kan dat toch. Mail het eens naar Marleen, misschien heeft die een oplossing.
    Groetjes Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las net op het prikbord dat je de mandjes eruit gaat halen. Heel veel succes met dit "verstelwerk".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was vandaag in een quiltwinkel, en zelfs daar werd er over je nachtmerrie gesproken. En wat een pech je hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen