donderdag 30 september 2010

Hexagonquilt




Eindelijk heb ik mijn Hexagonquilt af. Een quilt met hindernissen.Een paar jaar geleden raakte ik geïnspireerd door een antieke quilt. Stofjes gekocht en aan de slag.Toen ik bijna klaar was bleek één van de stofjes al te verkleuren en het was te erg om te laten zitten.Je kent het wel, zo'n quilt blijft natuurlijk liggen.Uiteindelijk heb ik er al die stukjes voorzichtig uitgepeuterd en er nieuwe ingezet.Eindelijk was hij klaar, dacht ik. Toch zag ik er iets aan wat niet klopte..Hij was scheef! Weer weggelegd natuurlijk. De moed zakt je in de schoenen.Na een tijdje heb ik al die moed weer bij elkaar geraapt en al de rozetten uit elkaar gehaald.En goed gekeken samen met onze HexaBee wat ik eraan zou kunnen veranderen want ik wilde wel de rode ster er goed uit laten komen. Ik heb er driehoekjes tussen gezet en hij is er eigenlijk alleen maar mooier door geworden en dit zal me dus nooit meer gebeuren.De rozetten heb ik doorgequilt in het hart, de tussenrand en de buitenrand.Erg zwaar want ik moest steeds heel de quilt draaien en hij is redelijk groot, 2.05m x 1.58m.

Quiltgroetjes Christel.

10 opmerkingen:

  1. the quilt is very beautiful,congratulations,susi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een quilt met een verhaal,hij is te mooi niet af te maken.Heel mooi.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely quilt. A lot of hard work goes into it

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een mega klus!!..maar wat is die mooi geworden!!!nu afkicken??..:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wooh, Christel hij is prachtig!! Kan zo in een museum met oude quilts hangen door zijn prachtige kleuren! groetjes Peti

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Christel wat heb je toch weer zitten friemelen, stukjes eruit halen en dan weer nieuwe er in zetten, wat een werk.De quilt is heel mooi geworden. Groetjes Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your hexagon quilt is so beautiful!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De aanhouder heeft in deze gewonnen!! Wat een plaatje van een quilt joh!! De ster is goed te zien hoor!! Mooie avond, groeten, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen